Polityka Prywatności określa zasady przetwarzania i ochrony danych osobowych przez Rybka & Słowińska Kancelaria Radców Prawnych sp.p. we Wrocławiu (dalej: „Kancelaria”) w związku z korzystaniem przez Użytkowników z serwisu internetowego oraz w ramach działalności prowadzonej przez Kancelarię.
1. Administrator danych osobowych
Administratorem danych osobowych jest Rybka & Słowińska Kancelaria Radców Prawnych spółka partnerska z siedzibą we Wrocławiu (50 – 137), przy ul. Grodzkiej 9, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia Fabrycznej, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego we Wrocławiu pod numerem KRS: 0001125539, NIP: 8971942335, REGON: 529593826.
Możesz się z nami skontaktować za pośrednictwem:
- e-mail: kancelaria@rybka-slowinska.pl lub
- listownie na adres: Grodzka 9, 50 – 137 Wrocław.
2. Cel, zakres danych i podstawa prawna przetwarzania danych osobowych
Wszelkie dane osobowe przetwarzane są wyłącznie w celu dla jakiego zostały pozyskane, chyba że wyrażono odrębną zgodę na przetwarzanie danych osobowych w innych celach.
Dane osobowe są przetwarzane w następujących celach:
-
Kontakt z Tobą realizowany za pośrednictwem wiadomości e-mail, kontakt telefoniczny lub za pomocą portalu społecznościowego.
Dane osobowe podlegające przetwarzaniu:
- imię i nazwisko
- dane kontaktowe (adres e-mail, numer telefonu, adres)
- podmiot, który reprezentujesz
- inne dane, które nam przekażesz
Podstawą przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. f) RODO.
-
Zapewnienie funkcjonalności strony:
korzystanie z narzędzi usprawniających stronę i analizujących dane związane z korzystaniem ze strony.
Dane osobowe podlegające przetwarzaniu:
- adres IP
- anonimowe dane przeglądarki internetowej
- anonimowe dane dotyczące ruchu na stronie
- informacje zawarte w Plikach Cookies lub innych technologiach
- anonimowe przybliżone dane geolokalizacyjne
- anonimowe dane dotyczące zachowania użytkowania na stronie.
Podstawą przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. f) RODO.
-
Świadczenie usług prawnych oraz realizowanie szkoleń prawnych.
Dane osobowe podlegające przetwarzaniu:
- imię i nazwisko
- podmiot, który reprezentujesz
- dane kontaktowe (adres e-mail, numer telefonu, adres)
- dane księgowe w tym numer rachunku bankowego
Podstawą przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. b) RODO.
-
Działania marketingowe Kancelarii:
na podstawie zgody w tym za pośrednictwem wypełnionego formularza kontaktowego znajdującego się na stronie internetowej przekazujemy informacje o usługach, ofertach i innych działaniach Kancelarii.
Dane osobowe podlegające przetwarzaniu:
- imię i nazwisko
- dane kontaktowe (adres e-mail, numer telefonu, adres)
- stanowisko
- podmiot, który reprezentujesz
Podstawą przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a) RODO oraz art. 10 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną i art. 172 Prawa telekomunikacyjnego. Zgoda może zostać wycofana w dowolnym momencie.
-
Zarządzanie profilami Kancelarii w social mediach.
Dane osobowe podlegające przetwarzaniu: wszelkie dane udostępnione na danej platformie społecznościowej, np.:
- imię i nazwisko
- dane kontaktowe (adres e-mail, numer telefonu)
- podmiot, który reprezentujesz
Podstawą przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust 1 lit. a) i f) RODO.
-
Realizacja obowiązku prawnego Kancelarii.
Np. wystawianie faktur, archiwizacja dokumentacji dotyczącej np. zawartych umów oraz rozliczeń.
Dane osobowe podlegające przetwarzaniu:
- imię i nazwisko
- dane kontaktowe (adres e-mail, numer telefonu, adres)
- stanowisko
- podmiot, który reprezentujesz
- dane księgowe
Podstawą przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c) RODO (w związku m.in. z przepisami ustawy o rachunkowości oraz Ordynacji podatkowej)
-
Ustalenie, dochodzenie lub obrona roszczeń.
Dane osobowe podlegające przetwarzaniu:
- imię i nazwisko
- podmiot, który reprezentujesz
- numer NIP oraz ewentualnie inne dane księgowe
- dane kontaktowe (adres e-mail, numer telefonu, adres)
Podstawą przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust 1 lit. f) RODO.
3. Odbiorcy danych osobowych
Dane osobowe mogą być przekazywane następującym odbiorcom lub kategoriom odbiorców danych:
- dostawcom usług IT, w tym hostingu i obsługi systemów informatycznych;
- podmiotom świadczącym usługi księgowe, audytowe i doradcze;
- organom państwowym w zakresie wymaganym przez prawo;
- firmom realizującym kampanie marketingowe na zlecenie Kancelarii.
4. Okres przechowywania danych osobowych
Dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celów, dla których zostały zebrane, a także przez czas wymagany przepisami prawa lub do momentu wycofania zgody, o ile przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody. Po tym czasie Twoje dane osobowe zostaną nieodwracalnie usunięte lub zniszczone.
5. Twoje prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych
- Zgodnie z przepisami RODO, masz prawo do korzystania z określonych uprawnień w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych takich jak prawo do:
- dostępu do swoich danych osobowych – po otrzymaniu od Ciebie informacji z żądaniem dostępu do swoich danych, Kancelaria ma obowiązek udzielić Ci takiej informacji. Swój obowiązek jako Administrator danych Kancelaria wykona nie później niż w ciągu miesiąca. Jeśli w tym terminie będzie to niemożliwie, Kancelaria ma obowiązek poinformować Cię czy przetwarza Twoje dane osobowe i wówczas termin na kompletną odpowiedź może zostać przedłożony o dwa miesiące;
- sprostowania danych – możesz żądać, aby Kancelaria sprostowała Twoje dane osobowe, które są nieprawidłowe lub uzupełnił dane niekompletne;
- usunięcia danych („prawo do bycia zapomnianym”) – możesz domagać się usunięcia Twoich danych osobowych, a ponadto przysługuje Ci również prawo żądania, aby dane, które zostały upublicznione, zostały usunięte przez innych administratorów. Co więcej, na Twoje żądanie, Kancelaria ma obowiązek poinformować Cię, do jakich odbiorców trafiły Twoje dane objęte wnioskiem o usunięcie;
- ograniczenia przetwarzania – oznacza to, że masz prawo zażądać ograniczenia przetwarzania swoich danych osobowych. Może to mieć miejsce, na przykład, gdy kwestionujesz prawidłowość przetwarzanych danych lub uznasz, że dane te nie są już potrzebne do celów w jakich były przetwarzane;
- przenoszenia danych – przy spełnieniu określonych przesłanek, możesz zażądać przekazania Twoich danych osobowych bezpośrednio innemu, wskazanemu administratorowi;
- wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych – masz prawo wnieść sprzeciw wobec przetwarzania Twoich danych osobowych przez Kancelarie;
- cofnięcia zgody w dowolnym momencie, jeśli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody – w przypadku, gdy przetwarzanie danych odbywa się na podstawie Twojej zgody, masz prawo ją wycofać w każdym czasie. Co ważne, wycofanie zgody nie ma wpływu na zasadność przetwarzania Twoich danych osobowych do momentu wycofania zgody;
- wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) – w każdym czasie, gdy uznasz, że przetwarzanie przez Kancelarie danych osobowych następuje z naruszeniem przepisów prawa, masz prawo wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych osobowych.
- Wymienione wyżej uprawnienia nie mają charakteru absolutnego, a zatem w niektórych sytuacjach możemy zgodnie z prawem odmówić Ci ich spełnienia. Jednakże, jeżeli odmawiamy uwzględnienia żądania, to tylko po wnikliwej analizie i tylko w sytuacji, gdy odmowa uwzględnienia żądania jest konieczna.
- Swoje uprawnienia możesz realizować poprzez wysłanie maila na adres Kancelarii: kancelaria@rybka-slowinska.pl.
6. Przekazywanie danych osobowych do państw trzecich
- Kancelaria korzysta z różnych popularnych usług i technologii oferowanych przez takie podmioty jak Meta, Microsoft czy Google. Firmy te mają swoje główne siedziby poza obszarem Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG), w tym w Stanach Zjednoczonych. Jednocześnie posiadają one oddziały w UE, takie jak Meta Platforms Ireland Limited, Google Ireland Limited czy Microsoft Ireland Operations Limited, które są odpowiedzialne za przetwarzanie danych użytkowników z UE zgodnie z przepisami RODO.
- W przypadku korzystania z usług oferowanych przez te firmy, Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane na ich serwerach zlokalizowanych w państwach trzecich, takich jak Stany Zjednoczone. Pragniemy podkreślić, że współpracujemy wyłącznie z podmiotami, które zobowiązały się do przestrzegania standardów ochrony danych określonych w RODO. Podmioty te korzystają z odpowiednich mechanizmów prawnych, takich jak Standardowe Klauzule Umowne (SCC) oraz mechanizm Trans-Atlantic Data Privacy Framework (TADPF), aby zapewnić odpowiedni poziom bezpieczeństwa przetwarzanych informacji.
- Zachęcamy do zapoznania się z politykami prywatności tych dostawców oraz informujemy, że Kancelaria będzie na bieżąco monitorować wszelkie zmiany w tych politykach i informować użytkowników o istotnych aktualizacjach.
7. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji
Dane osobowe nie są wykorzystywane do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, które mogłyby mieć wpływ na Twoją sytuację prawną lub wywołać w stosunku do Ciebie inne podobne doniosłe skutki.
8. Pliki cookies
Pliki cookies, zwane również ciasteczkami, to niewielkie pliki danych zapisywane na urządzeniu użytkownika podczas korzystania ze strony internetowej. Pozwalają one zapamiętać preferencje użytkownika, co usprawnia korzystanie ze strony i dostosowuje ją do indywidualnych potrzeb.
Używamy plików cookies w celu:
- poprawy funkcjonalności strony: umożliwiają one lepsze dostosowanie treści do potrzeb użytkowników.
- zwiększenia wygody użytkowania: dzięki nim użytkownicy nie muszą ponownie wprowadzać swoich preferencji.
- podnoszenia jakości świadczonych usług: analizujemy dane dotyczące korzystania ze strony, aby stale ją ulepszać.
Na stronie wykorzystujemy różne rodzaje plików cookies:
- cookies sesyjne: usuwane po zamknięciu przeglądarki.
- cookies trwałe: pozostają na urządzeniu przez określony czas, co pozwala na zapamiętanie preferencji użytkownika przy kolejnych wizytach.
- cookies podmiotów trzecich: ustawiane przez zewnętrzne serwisy, takie jak Google Analytics, Meta (Facebook, Instagram) czy LinkedIn.
Przed zapisaniem plików cookies na Twoim urządzeniu, wymagamy Twojej zgody. Podczas pierwszej wizyty na naszej stronie wyświetli się baner informujący o używaniu plików cookies. Będziesz miał możliwość:
- wyrażenia zgody na wszystkie rodzaje plików cookies;
- dostosowania ustawień, aby zaakceptować tylko niektóre rodzaje plików cookies (np. tylko te niezbędne);
- odmowy zgody na używanie niektórych lub wszystkich plików cookies.
Masz prawo w każdej chwili wycofać swoją zgodę na używanie plików cookies. Możesz to zrobić poprzez:
- Zmiany ustawień cookies w swojej przeglądarce internetowej. Większość przeglądarek umożliwia zarządzanie preferencjami dotyczącymi plików cookies w sekcji ustawień prywatności.
- Korzystanie z opcji dostępnych na naszej stronie, które pozwalają na łatwe zarządzanie zgodą.
9. Zmiany w Polityce Prywatności
Kancelaria może od czasu do czasu aktualizować Politykę Prywatności. O wszelkich zmianach poinformujemy na naszej stronie internetowej.
10. Kontakt
Wszelkie pytania dotyczące niniejszej Polityki Prywatności możesz kierować:
- na adres e-mail: kancelaria@rybka-slowinska.pl lub
- listownie pod adresem Grodzka 9, 50 – 137 Wrocław.